Klaasiparandus komplekt
Kas autoklaasi on võimalik ka ise parandada?
Jaekaubanduses või internetis on müügil klaasiparanduse komplektid, millega saab üritada väiksemaid vigastusi ise parandada.
Mitteproffesionaalse klaasiparandamise etapid:
- tööriistad ja tarvikud
- peegli paigaldus
- vigastatud koha ettevalmistus, puhastus
- vaiguga täitmine
- kuivamine
- üleliigse täiteaine eemaldamine
- vajadusel kerge poleerimine
- üldjuhul jääb paranduskoht nähtav kuid eduka paranduse korral ei tohiks vigastus edasi areneda suuremaks praoks
NB! Kui varasem klaasiparanduse kogemus puudub siis õigem on see töö jätta kogenud spetsialistide hoolde kes teevad töö kvaliteetselt, kasutades maailmatasemel tehnoloogiat ning annavad tulemusele ka eluaegse garantii!
Tutvustame lühidalt professionaalseid klaasiparandustehnoloogiaid:
Sild (bridge) lahendusega parandus-komplektid
Üks esimesi, kuid siiani kasutuses olevaid lihtsaimaid, manuaalseid lahendusi:
Pool- ja täisautomaatsed lahendused
WIZZIQ® ja muud analoogsed süsteemid:
Klaasiparandus komplekt ART
Hetkel tehnoloogiliselt kõige uuem ja tundlikum kvaliteetne täkete paranduse lahendus:
Suure tõenäosusega on kokkuvõttes siiski lihtsam, muretum ja üldjuhul ka odavam auto esiklaasi parandus-remont tellida proffessionaalide käest teenustööna.
Proffessionaalset auto esiklaasi parandamist vaata siit
Klaasiparanduse ajaloost, USA vaatevinklist
Esiklaaside parandus sai võimalikuks alles peale lamineeritud klaaside kasutuselevõttu alates 60-ndatest. Esimesed „parandused“ tehti 70-ndatel alguses vaid varjamaks täket ning olid kosmeetilist laadi. Esimese klaasiparanduse seadme mõtles 1971 aastal välja kompanii 3M, kuid kuna see oli liiga suur ja kallis, loodetud müügiedu ei saavutatud ning seade pandi kalevi alla.
1972 alustas Origin Inc nimeline firma välja mõtlema ja tootma klaasiparandusvaiku, mis oleks läbipaistev ja optiliselt sarnane klaasile. Sellest kasvas 80-ndate keskpaigaks välja klaasiparanduse frantsiisi teenust pakkuvaks organisatsiooniks.
1970-ndate keskel hakkas kompanii Glass Medic® pakkuma „vaakum“ klaasiparanduse süsteemi, mis 80-ndate keskpaigaks kasvas enimmüüduks klaasiparanduse komplektiks.
Samal ajal lisandus palju uusi sama valdkonnaga tegelevaid ettevõtteid, kes alustasid klaaside parandamisega ning seejärel hakkasid tootma omi seadmeid. Sellest ajast on siiani teada sellised nimed nagu Glas-Weld Systems, Harmon Glass, AEGIS ja mitmed teised.
1990-ndatel aastatel jätkus klaasiparanduste kasv kuna lisandus palju uusi ettevõtteid ja toimusid mõnede firmade ülesostmised. Üheks suurimaks oli Glass Medic® müük suurimale rahvusvahelisele klaaside vahetusega tegelevale ettevõttele Belron (Carglass®; Autoglass®; Safelite Auto Glass®; O’Brien; Smith&Smith®; Lebeau®).
Aastatuhande vahetuse ajaks toimus Euroopas juba laialdane klaaside parandamine, samal ajal kui Ameerikas tegelesid sellega peamiselt selleks spetsialiseerunud ettevõtted ning vaid vähesel määral klaaside paigaldusega tegelevad firmad. Asi muutus dramaatiliselt 1998, kui USA suurim klaaside vahetaja Safelite Auto Glass® (aastast 2007 Belroni omanduses) otsustas omaks võtta esiklaaside remondi ja moodustas remondile spetsialiseerunud üksuse. Peatselt peale seda 2002 aastal toimis sarnaselt üks suurtest klaasivahetajatest Harmon Auto Glass ja klaaside parandus muutus ka USAs elujõuliseks alternatiiviks klaaside vahetusele.
Täna on esiklaaside parandus-remont aktsepteeritud teenus peaaegu kõigis maailma riikides.
Pärast täkke parandust või esiklaasi vahetust soovitame alati meilt kohe soetada uued klaasipuhastid.
Kuna olemasolevad klaasipuhastid võivad juba olla vigastatud ning rikkuda teie uue esiklaasi!
Klaasipuhastite kummiosa on saanud klaasi vigastuste järel ka ise mikrovigastusi mis silmale ei pruugi kohe nähtav olla.
Vaadake lisainfot siit.